אם חשבתם שאמירת תודה והוקרה מיועדת רק להעצמת האדם העומד מולך טעיתם!

 
 
שתף ב
Share on Facebook
Tweet
 
 
מחקר חדש קובע: הכרת תודה משנה את המוח שלנו והיא תורמת לנו באופן אישי.
מחקר חדש חושף את הביולוגיה מאחורי הכרת תודה כמגבירת אושר רבת עוצמה.
 
 
דיאטות אופנתיות הצידה , כולנו יודעים את הנוסחה הבסיסית לבריאות – להפחית באכילת מזון לא בריא ולהתעמל יותר. באופן דומה עלינו להתייחס גם להגברת תחושת האושר האישית ותרומתה לבריאותנו. אמנם, בריאות הנפש מורכבת מאוד, אבל המחקר העוסק בקידום תחושת אושר יומיומית ו- WELL BEING לא משאיר ספקות : הוא טוען ביתר שאת: עליכם להקפיד בביצוע הכרות תודה.
לא ברור מדוע תשומת לב פשוטה והוקרה לדברים הטובים שקיימים או מתרחשים בחייך כל כך חשובה?

לצורך המחקר , צוות חוקרים מאוניברסיטת אינדיאנה בראשות פראת'יק קיני גייס 43 נבדקים הסובלים מחרדה או דיכאון . כמחצית מהנבדקים התבקשו לתרגל הכרת תודה פשוט – ונתבקשו לכתוב מכתבי תודה לאנשים בחייהם. שלושה חודשים לאחר מכן כל 43 הנבדקים עברו סריקות מוח. במהלך סריקות המוח הללו הנבדקים השתתפו במשימת "תודה" שבה נאמר להם כי הם קיבלו סכום כסף בירושה ונשאלו האם היו רוצים לתרום חלק מהכספים לצדקה כביטוי להוקרה. נמצא כי נבדקים שהסכימו לתרום מכספם כהוקרת תודה הפגינו פעילות מוחית חיובית מסוימת, אבל זה לא הממצא המעניין באמת.

ודאי תשאלו מה כן מעניין?

מסתבר שמשתתפים אשר השלימו את מטלת הוקרת התודה דיווחו מספר שבועות לאחר ביצוע המשימה על כך שהם מרגישים יותר טוב ואופטימיים יותר לעומת חברי קבוצת הביקורת (שלא שלחו מכתבי תודה) , ולא רק זאת, אלא גם , חודשים לאחר מכן ,הראו יותר פעילות מוחית הקשורה בהוקרת תודה בסריקה המוחית . החוקרים תארו אלה ממצאים אלו כ"עמוקים"' ו" לטווח ארוך" .

אלו תוצאות המחקר מעניינות עבור מדעני מוח , אבל בהחלט שימושיות עבור כולנו :

ככל שתאמן את המוח שלך בהרגשת והבעת הכרת תודה כך המוח שלך מתאים את עצמו להלך הרוח החיובי הזה - אתה יכול אפילו לחשוב על המוח שלך כבעל " שריר הכרה והוקרת תודה" שניתן לאמן ולחזק. ככל שתשקיע יותר מאמץ להכיר תודה היום, כך התחושה הרגשית החיובית תעלה בקלות ובאופן ספונטאני בעתיד.

בקיצור , תרגול הוקרת תודה נראה כבסיס להטמעת שגרה בריאה , המנציחה את עצמה במוח שלך – הכרה בדברים הטובים בחייך עכשיו, תקל עליך להבחין ולהכיר ולהוקיר את הדברים הטובים בחייך. וככל שאתה מקפיד ומרבה לראות את הטוב בחייך, כך אתה צפוי להיות מאושר יותר ומצליח יותר. או, כפי שהפסיכולוג ג'ארט מסכם את המחקר : "ככל שתתרגל הוקרות והכרת תודה, ותהיה קשוב יותר לתהליך התודה כך תוכל ליהנות מהיתרונות הפסיכולוגיים שלה. "
אנחנו בקואצ'ויזן מכירים ביתרונות הפסיכולוגיים של הכרת תודה ופיתחנו תכנית ארגונית לשיתוף כלל עובדי הארגון להגברת האושר הארגוני ומוכנים לסייע לכם להטמיע את התכנית בארגונכם.
מעוניינים לשמוע יותר. פנו אלינו.
המאמר מבוסס על כתבתה של JESSICA STILLMAN ב-http://www.inc.com/ ועל ספרה של סוניה ליובומירסקי - הדרך אל האושר.

בהצלחה!
 
בברכה,

איילה פינקוייס וצוות היועצים של
coachvision
אסטרטגיה, יעוץ, פיתוח אישי וארגוני (.P.M.A)



מייל: Cvorg1@gmail.com

לקבלת מאמרים הרשמו באתר שלנו:

www.coachu.org

טלפון: 09-7655592 פקס: 09-7660640


 בקרו בלינקדאין שלנו

 קראו את הבלוג שלנו

 הצטרפו לדף הפייסבוק שלי