האם הייתם רוצים לשדרג את התפקוד המוחי שלכם?

 
 
שתף ב
Share on Facebook
Tweet
 
 

6 שינויים פשוטים שיגרמו למוח שלכם לעבוד ביעילות רבה יותר ב-2016

אם תקיימו המלצותינו בכתבה זו- תקבלו תוצאות מדהימות!
 
בחמש השנים האחרונות, תחום הנוירוסיינס צבר תאוצה משמעותית ונכנס לתחום הניהול החדשני. חברת Coachvision מביאה ללקוחותיה את החידושים האחרונים ומשלבת אותם בפיתוח אישי וארגוני. במאמר זה אנו ממליצים על שינויים קלים באורח חייכם על מנת שתוכלו לקצור הצלחות בשנה הקרובה ואנו מקווים שתהיה זו שנה יצירתית ומוצלחת במיוחד.
האיבר השוקל קילו וחצי בין אוזנינו שולט בכל דבר שאנו עושים. אנו תלויים בו לגבי כל דבר, בין אם ההחלטה לגבי אילו מתנות חג להחזיר וכלה ביכולת שלנו לשמור על נשימה סדירה. למרות זאת רובנו לא מקדישים הרבה מחשבה ואנרגיה בשמירה על מוחנו. שמירה על המוח היא הדבר החשוב ביותר כדי להבטיח שנה מאושרת ופרודוקטיבית. אז מה הם התנאים האופטימאליים הנדרשים לכך?
1. נקו את הראש
מחקרים הראו כי מדיטציה משפרת את תפקוד המוח ומעלה את תחושת אושר. מדיטציה קצרה של 5 דקות באמצע יום העבודה תעשה לכם את ההבדל. קחו זמן לעצור ולהתבונן פנימה, התמקדו בנשימה שלכם ונקו את הראש.
2. למדו משהו חדש
2016 זה הזמן ליצור קשרים ומסלולים מוחיים חדשים: אם תמיד רציתם ללמוד איך לגלוש בים, ללמוד סינית או ללמוד אימפרוביזציה, הקדישו שעה ביום לתחביב החדש שלכם. כל פעם שאתם לומדים משהו חדש המוח שלכם נעשה גמיש יותר ותפקודו משתפר כתוצאה מכך.
3. תנו לעצמכם לישון
מחקרים מוכיחים שחוסר שעות שינה עלול אף לשנות את ה-DNA של המוח ולהפוך אותו פגיע יותר לדיכאון. גם בטווח הקצר, חוסר שעות מסיט קשרים מוחיים ממסלולם. לכן התעקשו על זמן שינה מספק. מומלץ אף לתת לעצמכם זמן ביום למנוחה. תנומה של 10 דק' לא תפצה על חוסר שעות שינה אך תשפר את התפקוד המוחי שלכם בטווח הקצר.
4. אכלו נכון
מזון העשיר באומגה שלוש ופלבונואידים הוכח כמשפר תפקוד מוחי. ניתן למצוא אומגה שלוש באגוזים, ביצים ועלים ירוקים בין היתר. פלבונואידים נמצאים בקפה, פירות יער, עלים ירוקים ושוקולד מריר. דרך טובה להתמודד עם לחצי היום יום ולהעלות את התפקוד המוחי לאכול כל 4 שעות ולהקפיד על ארוחת בוקר. הימנעו ממזונות העתירים בשומן וסוכר וממזון מעובד. הכינו בקבוק מים ושקית אגוזים על שולחנכם.
5. הפעילו את גופכם
הוכח כי התפקוד המוחי משתפר גם באמצעות אימון קצר שגרתי. הליכה של 2 קילומטר ביום מחזקת את הגוף והמוח. נצלו הזדמנויות: אם משהו הכעיס אתכם או שאתם בלחץ לקראת מצגת חשובה, קחו מס' דק' לרוץ במדרגות או לקפוץ במקום. פרץ ההתעמלות הקצר יספק את האינסטינקט המוחי של בריחה או לחימה (flight-or-fight).
6. קחו פסק זמן
בניסוי לקחו צוות עבודה שהיה רגיל לעבוד 7 ימים בשבוע וביקשו מהם לעבוד רק 6 ימים. התוצאות הראו כי למרות קיצור ימי העבודה הצוות סיים יותר דברים - היה יותר פרודוקטיבי וחש יותר גאווה על ההישגים שהשיג בשבוע העבודה הקצר יותר. זו דוגמא טובה לכך שלשיפור התפקוד המוחי יש השפעה ממשית על הפרודוקטיביות. אבל אל תעצרו שם, חופשות הכרחיות לתפקוד מוחי ברמה גבוהה ואין זו טעות שאנשים חושבים הכי יצירתית בזמן שהם בחופשה, זאת ועוד שחופשה של שבוע פעמיים בשנה נמצאה כמאריכה חיים.

במאמר זה הצגנו בפניכם "מתכון" לשיפור תפקודי המוח שלכם בשנה הקרובה. האם תיקחו את הזמן ותיישמו שינויים פשוטים אלו? אם כן המוח שלכם יודה והשגת המטרות שלכם קרובה מאי פעם.

בהצלחה !

אילה פינקוייס וצוות היועצים של Coachvision

מבוסס על כתבה שנכתבה ע"י MINDA ZETLIN התפרסמה ב- inc.com
 
בברכה,

איילה פינקוייס וצוות היועצים של
coachvision
אסטרטגיה, יעוץ, פיתוח אישי וארגוני (.P.M.A)



מייל: Cvorg1@gmail.com

לקבלת מאמרים הרשמו באתר שלנו:

www.coachu.org

טלפון: 09-7655592 פקס: 09-7660640


 בקרו בלינקדאין שלנו

 קראו את הבלוג שלנו

 הצטרפו לדף הפייסבוק שלי