רוצים לעשות שינוי? הנה כלים שיעזרו לכם!

 
 
שתף ב
Share on Facebook
Tweet
 
 
 
מרביתנו אוהבים את השגרה, אנו אומרים No news – good news . השגרה היומית שלנו מלאה בהרגלים אותם אנו מבצעים באופן אוטומטי, אך שגרה זו כמעט ואיננה מאפשרת לנו לעשות שינויים בחיינו. יעדים חשובים שאנו רוצים להשיג בחיים טומנים בחובם את הצורך לרכוש ולהטמיע הרגלים חדשים וארוכי טווח.
 
מה באמת קורה במוח 2
 
פסיכולוג מאונ' סטנפורד, ב.ג. פוג, חקר במשך 20 שנה את היכולות של בני האדם לשנות הרגלים. הוא הגיע למסקנה שעל מנת ליצור שינוי הרגלים ארוך טווח, עלינו לאמן את המוח להצליח בביצוע שינויים והתאמות קטנות. בדרך זו נצליח לצבור ביטחון מאותן ההצלחות עד כדי שילובן בשגרה היומית שלנו. משימה זו דורשת שינוי התנהגותי פשוט שבקלות יכול להיטמע בשגרה הרוטינית של היום יום שלנו.

להלן 3 משימות פשוטות והשינוי ההתנהגותי ארוך הטווח מושג -
1. ראשית, הגדירו היטב את התוצאה הרצויה עבורכם, כלומר, היעד שאליו אתם שואפים להגיע.
2. הגדירו את המשימות הפשוטות שיובילו להצלחה. מהן ההתנהגויות שיקדמו אתכם? מהם אותם הרגלים קטנטנים שימקמו אתכם על מסלול ההצלחה?
3. ולבסוף מצאו את הטריגר המתאים, אתרו הרגלים שאתם מבצעים בשגרה שלכם והוסיפו להם הרגל חדש רצוי.

הרגלים קטנטנים אלו מבטלים את הצורך במוטיבציה גבוהה הדרושה לצורך ביצוע שינוי הרגלים בשגרה היומית שלנו. מוטיבציה אינה נשארת קבועה לאורך זמן ולפיכך, יש ימים בהם היא נמוכה מאוד. מסיבה זו, שינויים קטנטנים בשגרה אינם נתונים כלל להשפעתה של המוטיבציה שלנו ביום כזה או אחר. לדוגמה, ההחלטה על ניקוי רק שן אחת עם חוט דנטלי אחרי הצחצוח איננה עניין של מוטיבציה, וכך עם הזמן מבלי שתרגישו אתם תתחילו לנקות מס' שיניים רב יותר, כי למה לא, התחלתם כבר את המשימה אז כבר בטח "תפרגנו לעוד כמה שיניים".
משימה אחרת, יכולה לכלול נעילת נעלי ספורט ברגע שאתם מדליקים את המדיח בערב, ומבלי שתשימו לב הינה יצאתם להליכה (הרי כבר נעלנו את הנעליים...לא חבל :) ).

ומה אתם המנהלים יכולים לעשות כדי להטמיע הרגלים ולעורר מוטיבציה?

1. אתם יכולים להחליט שפעם ביום לאחר קריאת המיילים, אתם תענו למייל של אחד העובדים שלכם ובכמה שורות, לפני הדיון על הנושא העיקרי, תרשמו הערכה קצרה לעובד או תשאלו אותו שאלת התעניינות לשלומו או לשלום משפחתו.
2. אפשרות נוספת יכולה להיות, ההחלטה לאכול ארוחת צהריים עם העובדים שלכם פעם בשבוע אחרי ישיבת הצוות.
3. ניתן גם, להכניס לישיבת הצוות בכמה דקות אחרונות משחקון צוות קצר כמו שאילת שאלת טריוויה קטנה שתרענן ותמריץ את העובדים (אפשר גם לרשום את הניקוד כך שפעם בתקופה העובד שענה על מס' השאלות הרב ביותר יקבל שוקולד או הפתעה סמלית קטנטנה נחמדה אחרת).
ולבסוף, חשוב גם לפרגן לעצמכם, ברגע שאתם צולחים את אותן המשימות הקטנטנות שהצבתם לעצמכם, עודדו את עצמכם והעריכו את העשייה הזו. זה אולי נשמע מיותר אבל ככל שתעודדו את עצמכם בכל הצלחה כך תרצו לממש יותר את ההרגל ואף להרחיבו.
לסיכום שינוי עשוי להיות משימה לא פשוטה, אך אם נדע לנהל אותה בצורה נכונה ונכניס הרגלים חדשים רלוונטיים שישתלבו בשגרה היומית שלנו, נצליח לסגל לעצמינו הרגלים בריאים יותר ומקדמים שיובילו אותנו להצלחה.
כמובן, אנחנו כאן לשירותכם תמיד בכל תהליך של שינוי גדול כקטן,
נשמח לעזור ולסייע לכם להוביל אותו להצלחה בארגונכם.

 
איילה פינקוייס וצוות היועצים של coachvision
אסטרטגיה, יעוץ, פיתוח אישי וארגוני (.P.M.A)



מייל: Cvorg1@gmail.com

לקבלת מאמרים הרשמו באתר שלנו:

www.coachu.org

טלפון: 09-7655592 פקס: 09-7660640


בקרו בלינקדאין שלנו

קראו את הבלוג שלנו

הצטרפו לדף הפייסבוק שלי