Mindfulness ושיפור התודעה

 

 

מיינדפולנס - Mindfulness - קשיבות מודעת

 
השאיפה של כולנו היא לחיות נכון, להיות רגועים ושלווים ולהתמודד ברוגע עם לחצי החיים.
קריאה אינטלקטואלית בספרי עזרה עצמית ומודעות או מרשמים מה לעשות איך ומתי כולנו מכירים אבל מהן הדרכים הטובות באמת להשגת השקט הפנימי ויכולת ההתמודדות המוצלחת בסיטואציות מורכבות?
מסתבר שקיימת שיטה עוצמתית שהפכה לתנועה כלל עולמית אשר ממצאיה והשפעותיה נחקרים בצורה עמוקה. המיינדפולנס היא שיטה העוסקת ברכישת שליטה רגשית גבוהה יותר ויצירת רווחה מנטלית באמצעות פיתוח מודעות מתמשכת לחוויותינו הרגעיות ללא שיפוטיות ותרגול כלים כגון:
וויסות רגשי ועצמי , מדיטציה, הקשבה לגוף, ביצוע נשימות התבוננויות ועוד.

השיטה נחקרת על ידי חוקרי מוח רבים בכל קצות תבל והתוצאות מוכיחות שוב ושוב כי המיינדפולנס מחולל שינוי בקרב מתרגלי השיטה ומביא איכות חיים רבה למתרגלים:
  1. הפחתת מתח וחרדה – הגברת יכולת הויסות הרגשי.
  2. תגובתיות רגשית נמוכה – עוזר לאנשים להתנתק מארועים מטרידים.
  3. סיפוק גבוה יותר ממערכות יחסים.
  4. שיפור הזיכרון הפעיל.
  5. גמישות קוגניטיבית גבוהה יותר.
  6. ריכוז- הגברת יכולת הקשב וריכוז גבוה יותר.